ייעוץ עסקי, יעוץ אסטרטגי ויעוץ ארגוני – מה ההבדל ביניהם?

אנו מניחות שכל בעל עסק, גדול כקטן, נתקל במושגים האלו שוב ושוב – בעת שהקים את העסק ולאחר מכן בשנות הפעילות. לרוב חל בלבול ובעל העסק אינו מבין בכל פעם מה בדיוק ההבדל. האם ייעוץ אסטרטגי הוא לא ייעוץ עסקי העוזר לעסק? מה ההבדל בין שינוי ארגוני להגיית אסטרטגיה? במאמר זה 'נסדר לכם את הראש' ונבחין באופן מדויק בין שלושת סוגי הייעוץ על מנת שתוכלו בקלות להבין מהו הצורך שלכם.

עסקי – אסטרטגי – ארגוני: שלושה למטרת אחד 

אז בעצם שלושת סוגי הייעוץ האלה הינם שלושה כלים ממוקדים, כל אחד בתחומו, לתמיכה בעסקים שרוצים לחוות שינוי וצמיחה ארגונית וכלכלית. חשוב לציין כי הדרך לשינוי, יכולה להתחיל רק אם תאבחנו את הצורך שלכם במדויק ותוכלו להשתמש בייעוץ הנכון עבורכם. אז בואו נתחיל ונסביר מה בעצם ההבדל ביניהם.

מיהו היועץ עסקי?

יועץ זה הוא אדם, המומחה בנתינת שירותים לעסק, הקשורים בתכנונו, בקביעת נהלים ומדיניות ולצד זה בליווי מתמשך של העסק לאורך תקופה. היועץ העסקי מתמקד בדרך כלל בליווי העסק בשלביו הראשונים ולאחר מכן ביישום המודלים התכנוניים.

מיהו היועץ האסטרטגי?

בשונה מהיועץ העסקי, שמקיף לעיתים תחומים מגוונים, היועץ האסטרטגי מטרתו לבנות תוכנית עבודה ממוקדת עבור פעילות ספציפית בעסק כגון – משבר מתקרב, שיווק וייצוא לקהלים חדשים ועוד. לעיתים הליווי יהיה מתמשך ויעקוב אחר מימוש האסטרטגיה.

מיהו היועץ הארגוני?

ייחודו של היועץ הארגוני, הינו התמחותו בהבנת הדרך המיטבית לניהול ההון האנושי בארגון ונקודת המבט הניטרלית איתה הוא מגיע. ייעודו של יועץ זה, הינו להתמקד בבניית תשתית הארגון שהינה המשאב האנושי, ובכך ליצור תרבות ארגונית שמאפשרת להגיע לתוצאות וצמיחה, לדוגמא – הוספת עובדים להגדלת התפוקה או דווקא פיטורים ממוקדים שיביאו להתייעלות.

אז איך תדעו מה הצורך שלכם?

האם העסק לקראת ביצוע פעילות חריגה שנדרש תכנון ממוקד לפניה? – היעזרו בייעוץ אסטרטגי. במידה והעסק בשלבי התחלה וזקוק להכוונה בסיסית – היעזרו בייעוץ עסקי. במידה והעסק נתקל בקשיים למול העובדים, חווה פיטורים מוקדמים או שאינו מצליח לשנות דפוסי תרבות ארגונית – היעזרו בייעוץ הארגוני.

אז איך ממשיכים מכאן?

בהנחה שאתם בעלי עסק, מתחיל או ותיק, גדול, רווחי או שלא, והשאיפה שלכם הינה להשתפר, שכרו את סוג היועץ המתאים ביותר עבורכם. כך או כך – גם במידה ובתחילה לא תדייקו בצורך של העסק, כל אחד מהיועצים יוכל להכווין אתכם לדרך המדויקת לכם.

לסיכום: 

ייעוץ אסטרטגי – מתמקד "בהסתכלות על" על העסק, בחינת האפשרויות העומדות לרשותו ובחירת האסטרטגיה הנכונה לעסק מבחינה כלכלית/שיווקית/פיתוח עסקי ועוד.
בשלב זה נבנית לרוב גם התוכנית העסקית.

ייעוץ עסקי – הוא השלב הפרקטי בו לאחר שנבחרה התוכנית האסטרטגית לפיה יפעל העסק, נבנת תוכנית עבודה ומתקיים הליווי בפועל למימושה.

ייעוץ עסקי, יעוץ אסטרטגי ויעוץ ארגוני - מה ההבדל ביניהם?

← לבדיקת התאמה ואבחון ראשוני ללא עלות - מלאו את הטופס: