יש לכם רעיון לעסק, לנישה חדשה בעסק או לפרוייקט חדש?
אתם רוצים לצאת במיזם גדול ואתם בטוחים בהצלחה שלכם וביכולת הביצוע שלכם?
יש לכם הרבה קשרים וניסיון ונראה שזה הולך להיות הלהיט הבא!
מזל טוב! מרגש מאוד!
אבל רגע, מה באמת הרווח הצפוי בעסק שכל כך התאהבתם ברעיון שלו?
עם כל ההתרגשות, האמונה והאהבה אל תצאו לדרך ללא תוכנית עסקית!
משמעותה של התוכנית העסקית
התוכנית העסקית מציפה הרבה מאוד נושאים שחשוב שנתייחס אליהם.
מעבר לשימושים הפורמליים, כמו הצגה בפני משקיעים, קבלת הלוואות מבנקים, מחקר השוק והשחקנים בו, האסטרטגיה השיווקית וכו, התוכנית העסקית בראש ובראשונה עונה על השאלה: אם יש עסק או אין עסק!
שורת התכלס – שלא נצא לדרך בלעדיה:
האם ניתן להרוויח מהעסק? ומה מהם אחוזי הרווחיות ותוך כמה זמן נגיע אליהם?
למעשה ניתן לגשת לתוכנית הפיננסית בשלב הראשון ולאחריה להתייחס לשאר הפרקים.
אז למה שלא נעשה רק את התוכנית הפיננסית ונצא לדרך?
כאמור, לתוכנית העסקית פרקי התייחסות חשובים שעלולים להשפיע על התוכנית הפיננסית מאחר והיא מציפה המון דברים שיש להם חשיבות כלכלית הרבה פעמים.
סיפור מקרה מהמשרד שלנו:
הגיע אלינו לייעוץ עסקי אסטרטגי מדריכת ספורט מחוננת, בעלת ניסיון רב שנים בתחום, עם רעיון מדליק לפתיחת מרכז!
פייר, נדלקנו מאוד גם אנחנו!
היא הגיעה אלינו כדי שנכין לה תוכנית עסקית.
מהניסיון שלנו, מרכז שמספק שירותים בתחומי הבריאות והספורט, לרוב לא מאוד רווחי מאחר והתקורות מאוד גבוהות.
לכן, הצענו לה שבשלב הראשון להתמקד קודם כל בתוכנית הבסיסית (שהיא זולה יותר), נעלה את הדברים על גיליון פיננסי ולאחר מכן, כשנראה שזה עסק רווחי – נכין את התוכנית המלאה.
התמקדנו בהוצאות הקבועות ובהכנסות מהשירותים השונים שניתן היה לחשוב עליהם.
חשבנו על כמה אלטרנטיבות, אולם לצערנו, ראינו כי רמת הרווחיות נמוכה מאוד והעסק הזה אינו רווחי בפורמט המקורי.
כבר לא היה טעם להכין את התוכנית המלאה אולם כן עלו בראשנו אפשרויות נוספות שניתן לעשות עם הרעיון שלה.
אולי זה לא החלום הגדול של הקמת מרכז אבל כן ישנן דרכים נוספות לממש את הפוטנציאל.
שנת 2020 הכניסה אותנו לעידן חדש, עידן שבו בלחיצה בקליק ניתן לקבל שירות או מוצר.
בעידן הזה אפשר להימנע מתקורות גבוהות (הוצאות קבועות).
הוא דורש מאיתנו מאמץ מנטלי ושינוי מחשבתי ותפיסתי על הדרך שבה נמכור את השירותים שלנו וכן שינוי בתפיסת השיווק המסורתי.
מה השתנה מהתוכנית העסקית המקורית?
ראשית, הרעיון הומר לדיגיטלי.
כמובן שהגיליון הפיננסי היה הרבה יותר רווחי כעת.
בשלב הזה לאחר שראינו היתכנות כלכלית טובה, המשכנו לשלב הבא של הכנת תוכנית עסקית מלאה ומפורטת.
שנית, ההתייחסות לשוק ולשחקנים בו השתנתה – התייחסנו לשוק הספורט אולם השחקנים בו שונים.
מדובר בשוק חדש שבו השחקנים אינם מדריכי הספורט בעלי סטודיו אלא מדריכים שמוכרים שיעורים דיגיטליים.
זה ניתוח שוק אחר וחדש. זה שוק בצמיחה.
לאט לאט המגמה משתנה ואנשים יתרגלו לעניין ויצרכו את השירות בדיגיטל.
המידע הזה חשוב מאחר והוא משפיע על התוכנית האסטרטגית ותוכנית העבודה על קצב הגדילה וצפי הרווחים.
פתרונות יצירתיים ופתיחות מחשבתית הם נהדרים ואנו מסוגלים להכיל אותם טוב יותר בשלב התוכנית העסקית מאשר רגע לאחר יציאה לדרך.
עדיף להשקיע כמה אלפים בהכנת תוכנית טובה מאשר להשקיע כמה מאות אלפים בעסק שלא מניב רווחים מספקים.
אם אתם צריכים שמישהו יבנה לכם תוכנית עסקית, נשמח לסייע
צרו עימנו קשר עכשיו!