עבודה היברידית ומוטיבציה – האם זה אפשרי?

הקורונה לימדה אותנו הרבה מאוד שיעורים והאחד מהם הוא שלא צריך להגיע בכל בוקר למשרד ולעבוד מינימום 9 שעות בכדי להיות יעילים. מושג חדש הגיח לחיינו והפך לחלק בלתי נפרד מהם והוא – עבודה היברידית. לא מעט מחקרים מראים שדווקא הצורה האידיאלית ביותר לעבוד היום היא להגיע למשרד יום או יומיים ולא יותר ובשאר הימים לעבוד מהבית. אבל איך שומרים על עבודה היברידית ומוטיבציה ולא מתפתים להישאר בפיג'מה ולקפל כביסה במקום לעבוד? שאלה מעולה, ויש עליה תשובה.

עבודה היברידית – הדרך האידיאלית לעבוד היום:

עבודה מהבית נכפתה על רוב העובדים שהיו רגילים לקום בבוקר לזחול בפקקים ולבלות את היום במשרד. ברגע אחד כולם נאלצו להמשיך ולעבוד אבל בסביבה הביתית שלהם עם ילדים מסביב. הקורונה נגמרה, הסגרים חלפו, הילדים חזרו ללימודים והמשק חזר לפעול במלואו אבל חברות רבות השאירו את העובדים שלהם לעבוד מהבית. אין ספק שמדובר בחיסכון משמעותי לחברה אבל מה לגבי העובד?

תופתעו לגלות שמחקר חדש שפורסם לאחרונה מצא שדווקא עבודה היברידית בה העובד מגיע לא יותר מיומיים למשרד במהלך שבוע העבודה שלו מאפשר לו לייצר עבודה טובה ויעילה יותר ומגבירה את המוטיבציה שלו. הסיבה העיקרית היא שעבודה היברידית מאפשר לעובד ליהנות משני העולמות, לעבוד מהסביבה הטבעית שלו ובנוחות שלו, בין אם זה מהבית או מבית קפה או אפילו משפת הים, עם הרגשה שסומכים עליו ושיש לו יד חופשית כל עוד הוא עומד ביעדים שהציבו לו, ומצד שני, את הרגשת השייכות והתקשורת עם העובדים האחרים כאשר הוא מגיע למשרד כנדרש.

עבודה היברידית מאפשרת לעובד לעבוד בנוחות ולהיות פרודוקטיבי שכן מצד אחד הוא אדון לזמנו אך מצד שני עליו לעמוד ביעדים ובדרישות של החברה בה הוא עובד. כאשר הוא מתחיל את הבוקר שלו בסלון ביתו ללא בזבוז זמן מיותר ועצבים על עמידה בפקקים וחיפוש חניה הוא כבר ערני ונעים יותר ובעל מוטיבציה גבוהה יותר לעבוד. ברגע שהוא מוצא את המקומות שנוח לו לעבוד כדוגמת בית קפה משפחתי קטן ברחוב בו הוא גר, הוא מספק לעצמו סביבת עבודה המותאמת עבורו שמאפשרת לו להתרכז בעבודה ללא הרעש מסביב וללא הגירויים הסביבתיים הקיימים במשרד.

כאשר העובד עובד בסביבה הנוחה לו הוא מצליח לבצע את המשימות בצורה יעילה ממוקדת וטובה ולספק תוצאות וגם תפוקה גבוהה. כאשר אותו עובד מחויב להגיע למשרד לפחות יום או יומיים במהלך השבוע אותו פרק זמן נותן לו גם להתעדכן מבחינה חברתית עם שאר העובדים ולהרגיש את השייכות לחברה שייתכן והיא חסרה לו בימים שאינו עובד במשרד אלא מהבית, וגם להשוות את העבודה שלו לעובדים האחרים שעובדים גם הם מהבית. השוואה זו מסייעת לשמר תחרותיות בין העובדים שמביאה גם היא לתפוקה גבוהה בהתאם.

עבודה היברידית ומוטיבציה - האם זה אפשרי?

← לבדיקת התאמה ואבחון ראשוני ללא עלות - מלאו את הטופס: