ייעוץ וליווי ארגוני
אסטרטגיה ארגונית מנצחת מאפשרת לעסק לעבוד בצורה מאורגנת, זורמת ושיטתית.
במצב כשזה ניתן להפנות את האנרגיות לצמיחה והתפתחות של העסק לצד ההתפתחות האישית והמקצועית של כל אחד מהעובדים.
בסוף יום העבודה הנכס הכי חשוב של העסק נכנס למעלית והולך הביתה…
כל אסטרטגיה עסקית מנצחת, ככל שתהיה, לא תוכל לצאת אל הפועל ללא העובדים.
בתהליכי ייעוץ ארגוני אנו מתייחסות ל- 2 רבדים עיקריים:
● הרובד העסקי – התייחסות למבנה הארגוני הרצוי, הגדרות התפקידים, האחריות והסמכות של כל אחד ממלאי התפקידים, נהלי עבודה, סנכרון בין מחלקות, התרבות הארגונית, תקשורת פנים ארגונית, ערכי העסק והאווירה שאנו רוצים שתהיה.
● הרובד האישי – אנו שמות פוקוס על העובדים עצמם, על מערכות היחסים, על התקשורת, במציאת נקודות החיבור בין ערכי העסק לערכים האישיים של העובד וביצירת תהליך מתמיד של התפתחות אישית ומקצועית בהתאם ליכולות, כישורים ורצונות העובד.
עובדים מאושרים הם עובדים יצירתיים, יצרניים, ובעלי הישגים ובכך שני הצדדים מרוויחים,
גם העובד וגם העסק.
מתי בונים אסטרטגיה פנים ארגונית?
האסטרטגיה הארגונית בדרך כלל נבנית לאחר לאחר שלב בניית האסטרטגיה העסקית
אך ניתן גם לקיים תהליך ייעוץ ארגוני ללא תלות בתהליכים אסטרטגיים.
בונים תוכנית פנים ארגונית כאשר:
- רוצים לפתח נישה חדשה בעסק ועלינו לגייס עובדים חדשים או להרחיב תחומי פעילות של מחלקות או לייצר שיטות עבודה חדשות, להטמיע מערכות חדשות ועוד.
- העסק עובר שינוי כמו משבר) למשל תקופת הקורונה, או פירוק שותפות/ כניסה לשותפות חדשה, שינוי גורף בשוק הרלוונטי – עלינו להתאים את פעילות החברה לשינוי שהתרחש וההשלכות שלו, לזהות הזדמנויות חדשות ועוד.
- רוצים ליצור התחדשות, להצמיח את העסק ולהכין אותו לקפיצת הגדילה הבאה.
- כשאתה חש בחוסר שליטה בעסק – אתה מרגיש שאתה לא יודע מה קורה בעסק בכל רגע נתון, אין דיווחים שוטפים, לא עורכים ישיבות מסודרות אין שיטתיות וסנכרון במערכות הפנימיות ואף מחלוקות בין העובדים.
- רוצים ליצור שינוי ארגוני-צמצום כוח אדם, יצירת הגדרות תפקיד חדשות ,שינויים במלאי התפקידים.
תהליך הליווי שלנו כולל 3 שלבים עיקריים:
שלב 1: שלב האבחון המורכב מ:
- שיחות עם המנכ"ל/הבעלים ועובדים בכירים , לזיהוי צרכי העסק
- תצפיות בזמן אמת
- שיחות עם לקוחות וספקים
שלב 2: הגשת דוח המלצות
המלצות מפורטות לתהליכי שינוי אותם יש להטמיע בעסק, בהתייחס למחלקות השונות, למלאי התפקידים, לתהליכים הנדרשים ולתוכניות העבודה.
שלב 3: ליווי תהליך הביצוע בפועל
- הכנת תוכנית עבודה מפורטת הכוללת התייחסות לכל מחלקות החברה ולתהליכים הנדרשים, הגדרת סדרי עדיפויות ואופן ביצוע
- ליווי שוטף של המנכל בתהליכים הארגוניים המתבצעים בפועל
- במקביל אנו מקיימות מפגשים של תהליכי ייעוץ וליווי מנהלים לעובדים הרלוונטיים
ייעוץ ליווי מנהלים/ מנכ"לים –
לנהל זו מיומנות נרכשת ומתפתחת, מאחר והיא מושתת על קשת רחבה של כישורים ויכולות, ארגוניים ואנושיים. מעבר לידע העסקי- מקצועי, על המנהל לפתח כריזמה אישית ויכולות מנהיגותיות. לדוגמא: לגרום לאדם אחר לתת מעצמו 200 אחוז לעסק תוך כדי שהוא עצמו מתפתח יחד עם העסק וחש סיפוק, לקבל החלטות מהירות, לגרום לדברים לקרות, להניע תהליכים ולהגיע לתוצאות.
בסופו של דבר המנכ"ל הוא אדם, כמו כל אדם, שיש לו חששות, לחצים וחיים אישיים. ועליו לנהל את רגשותיו כך שיבואו לידי ביטוי בצורה מעצימה.
כחלק מתהליך הליווי הארגוני, אנו מבצעות גם תהליכי ייעוץ וליווי מנהלים ב- 2 רבדים:
ברובד העסקי:
- בניית תוכנית עבודה אישית וכללית כולל עזרה ביישום בפועל
- בניית שיטות תגמול ותמריצים לעובדים
- התנהלות יעילה כמו ניהול זמן ואפקטיביות
- שיפור מיומנויות ניהוליות -גישות ניהוליות, דרכי בקרה ופיקוח, ניהול שיחות עם עובדים, פיתוח והעצמת עובדים ועוד
ברובד האישי:
אחריות על ניהול מערכות היחסים מול העובדים, התקשורת, העצמת העובדים ושכלול יכולות ניהוליות.
בתהליך אנו נותנות מענה לסוגיות שמטרידות את המנכ"ל, עוזרות לו להגיע לתובנות חדשות, לשנות פרספקטיבות, לעשות שינוי אישי שישפיע על העסק ועל העובדים.
ייעוץ למנהלים נעשה מול המנכ"ל ומול הדמויות המשמעותיות בעסק.
כחלק מתהליכי הליווי אנו מקיימות גם סדנאות והרצאות לעובדים בנושאים של ניהול משאבים והתפתחות אישית.
אנחנו בעלות ניסיון רב בניהול הן כמנכ"ליות של עסקים, בעבר וכיום, והן כמנהלות בכירות בארגונים.
סייענו לעסקים רבים לייצר מתודה ארגונית נכונה ויציבה לטווח ארוך כולל תהליכי ליווי אישיים של המנכ"ל והמנהלים הבכירים.
נשמח ללוות גם אתכם!
יש לך דילמה? זקוקים לעיצה?
צרו עימנו קשר עכשיו!
מירב שטרן וחדוה ארד –
"היהלום העסקי" – ייעוץ עסקי – אסטרטגי – ארגוני | ייעוץ לעסק משפחתי