כיום כמעט בכל תחום בשוק, קיימת תחרות רבה. תחרות שכזו מובילה לא פעם ליצירת שיתופי פעולה עסקיים על מנת להתקדם ולבלוט.
לשם כך, ערכנו עבורכם מדריך איך יוצרים שיתופי פעולה בעסק – 8 סיבות טובות לשת"פ בין עסקים.
רבים חוששים מהתחרות הקיימת בשוק. אך תנו לנו לספר לכם, שמהתחרות ניתן ליצור שיתופי פעולה עסקיים, אשר יכולים להועיל רבות לעסק שלכם.
ריכזנו עבורכם 8 סיבות טובות לשת"פ אסטרטגי בין עסקים.
סיבות טובות לשת"פ בין עסקים
אם אתם שוקלים ליצור שיתוף פעולה עסקי, ודאי עוברות בראשכם מחשבות וחששות רבות, ולא מעט סיבות לא לעשות זאת. אך לצד הסיבות לוותר, ישנן סיבות טובות רבות ליצירת שת"פ עסקי, להלן כמה מהן:
- הרחבת קהל היעד והגעה ללקוחות פוטנציאליים חדשים.
- יצירת אפשרויות גדילה לעסק.
- הגדלת הרווחים של העסק.
- יצירת יחסים טובים עם המתחרים אשר עשויים להועיל שנית בעתיד.
- יצירת עדיפות מבחינת הלקוח, שכן הוא יוכל למצוא את שני המוצרים או השירותים במקום אחד.
- הוזלת עלויות.
- הזדמנות לצמיחה ושיתוף פעולה עם עסקים מוצלחים, ותיקים וגדולים.
- התקדמות – כל שת"פ עסקי יכול לסייע בעתיד ליצירת עסקאות גדולות יותר.
רקע ליצירת שיתופי פעולה עסקיים
על מנת ליצור שיתופי פעולה אסטרטגיים, תחילה יש לבחון עם מי ניתן ליצור אותם. על מנת ליצור שיתופי פעולה עסקיים יש לבחון התאמה לפי מספר פרמטרים:
- קהל יעד – את שיתוף הפעולה העסקי מומלץ ליצור עם עסק בעל קהל יעד דומה לשלכם.
- סוג העסק – לרוב כדאי לבחור בעסק מתחרה או בעסק הקשור לעולם של העסק שלכם.
- ערוצי מכירה או שיווק זהים.
לאחר שמצאתם עסק בעל רקע מתאים, ישנם עוד מספר גורמים אותם יש לבחון. כך או כך, מומלץ לפנות לייעוץ עסקי טרם יצירת שיתוף הפעולה.
איך יוצרים שיתופי פעולה בעסק
בכדי ליצור שיתופי פעולה בעסק, אשר יניבו תוצאות, ישנה חשיבות רבה לבחור היטב את העסק עמו תשתפו פעולה. על מנת שהשת"פ העסקי יעבוד, צריכים שני מנהלי העסקים להניע את שיתוף הפעולה. מומלץ לפנות לייעוץ עסקי טרם קבלת ההחלטה על השת"פ העסקי, כדי שתוכלו לוודא כי הוא אכן נכון עבורכם.
מלבד בחירת העסק לשיתוף הפעולה, ישנה חשיבות רבה לבחון גם את השותפים העסקיים. בדקו האם מדובר באנשים אמינים ורציניים, בעלי תודעת שירות גבוהה, וכן מעל הכל בדקו כי מדובר בעסק יציב.