שימור יעילות אצל העובדים בחברה נועד על מנת לשפר ולשמר את תפוקת החברה. הדרך הנכונה לעשות זאת היא על ידי מתן מענה לצרכים ולרצונות של העובדים באופן שוטף, להיות איתם בקשר קבוע ולייצר בהירות בנוגע למה שמצופה מהם. ברגע שהתנאים הבסיסיים קיימים ישנה אפשרות להעשיר את העובדים, להעלות את המורל שלהם דבר שיגרום לשימור אותם עובדים לאורך זמן, לשיפור משמעותי בשביעות הרצון שלהם ממקום העבודה ומהתפקיד שלהם וכפועל יוצא, שימור יעילות אצל העובדים בחברה. אז איך עושים את זה נכון?
מה עשוי להוריד את המוטיבציה של העובדים בחברה?
נתחיל דווקא במה יכול לפגוע בשימור העובדים שכן הרבה מאוד חברות וארגונים עושים מעט מאוד או לא עושים מספיק ומשמרים מצב קיים שפוגע בשימור העובדים הקיימים ובהתייעלות של עבודתם.
על מנת לוודא שכל עובד וכל עובדת בחברה מרוצים יש לשמור איתם על קשר רציף ולוודא שהם אכן מרוצים מתפקידם וממקומם בחברה ולאפשר להם לשתף ברגשות שלהם, ברעיונות לשיפור בארגון ולתת להם את הבמה לפעול במסגרת תפקידם. כאשר עובד מרגיש שאינו מוערך מספיק הדבר יגרום לו למעורבות נמוכה ואי שביעות רצון מתפקידו מה שיגרור מוטיבציה נמוכה למדי וחוסר רצון להשקיע בתפקיד. על מנת לשנות זאת יש להוכיח לעובד באופן אקטיבי שהוא מוערך ולתגמל אותו על מנת לעודד אותו להצטיין בתפקידו ולהגדיל ראש.
אחת מנקודות התורפה של חברות רבות היא חוסר התקשורת הפנים ארגונית בתוך החברה דבר שפוגע, לעיתים אפילו משמעותית, בתפקוד של החברה כולה. חשוב לייעל באופן מקסימלי את הקשר הפנים ארגוני- בתוך המחלקות עצמן ובין המחלקות על מנת לשמור על קשר רציף בין העובדים ולשמר את ההרגשה שמדובר בארגון אחד שפועל ביחד לעבר מטרה משותפת ולא בעובדים נפרדים שכל אחד דואג לעצמו. במידת הצורך, חשוב לחדד את המטרה המשותפת של העובדים ולוודא שהם אכן מרגישים שייכות ופועלים כל אחד לחוד וכולם ביחד לעבר המטרה הזו.
מה עשוי לשפר את המוטיבציה של העובדים בחברה?
על מנת לשפר את המוטיבציה של העובדים בחברה צריך לדאוג לרווחה התמידית שלהם. כיום כבר לא מדובר רק במשכורת טוב אלא הכרת העובדים והבנה מעמיקה של הצרכים והרצונות שלהם על מנת לספק להם את המענה הנדרש.
- שיפור של התקשורת הפנים ארגונית בתוך המחלקות ובין המחלקות יספק לעובדים הרגשה שהם חלק ממשהו גדול יותר וקבוצה נרחבת עם מטרה משותפת
- שיפור רמת שביעות הרצון שלהם על ידי מתן מענה לצרכים האישיים שלהם יגדיל את המוטיבציה הפנימית של העובדים ואת רמת המעורבות שלהם בארגון
- הפיכת העבודה לקלה ויעילה יותר על ידי הכנסת תוכנות טכנולוגיות מתקדמות יקלו על העובדים וייעלו את העבודה שלהם ואת התפוקה
- הכשרות והדרכות שוטפות בתחומי החברה וקורסים עיוניים וכן קורסים של פנאי ירחיבו את הידע של העובדים ויגרמו להם להרגיש שמשקיעים בהם.