איך בונים שותפות עסקית נכונה?

החלטה על שותפות עסקית יכולה להתקבל בכל שלב בחייו של עסק. לשותפות עסקית יתרונות רבים, אך גם חסרונות, לכן, יש לעשות את הצעד הזה, רק לאחר בחינה מושכלת.

איך בונים שותפות עסקית נכונה ומהי שותפות לעומת שת"פ?
זאת ועוד במאמר הבא.

שותפות עסקית – קצת הסברים

שותפות עסקית יכולה להוביל לתוצאות חסרות תקדים, כל עוד היא בנויה בצורה נכונה. באמצעות השותפות העסקית, יכולים להתבצע מהלכים שונים, סיוע בהתמודדות הכלכלית, התרחבות ופתיחת סניפים נוספים, וכן הגדלת ההיצע. 

מלבד יתרונות אלו, שותפות עסקית יכולה לפתוח דלתות, להגדיל את מעגל הלקוחות, לבסס את המוניטין של העסק, וכן להוסיף כישורים נוספים אשר מסייעים לפיתוח. 

שותפות עסקית – מהצד השני

מלבד היתרונות הטמונים בשותפות עסקית, ישנם גם חסרונות. בשל כך, מומלץ להיכנס לשיתופי פעולה עסקיים רק לאחר ייעוץ עסקי. בשותפות עסקית, הרווח צריך להיות בעבור שניים, לכן יש צורך לבדוק האם קיימת היתכנות כלכלית. מלבד הפן הכלכלי, מדובר במורכבות שכן תהליך קבלת ההחלטות נהפך למשותף. עובדה זו, מובילה לא פעם לאי הבנות, חוסר הסכמה ומכאן לסכסוכים וריבים. בעיות אלו, פוגמות בהתנהלותו של העסק, ואף יכולות להוביל לבעיות חמורות ברמה הבינאישית.

איך בונים שותפות עסקית נכונה?

כל שיתופי פעולה בין עסקים או שותפות עסקית, מתחילה בייעוץ עסקי. בייעוץ עסקי תוכלו לבדוק את ההיתכנות הכלכלית, לבחון ולקבוע יעדים ומטרות, הן מבחינה פיננסית, הן מבחינה ניהולית, והן מבחינה שיווקית. לאחר הייעוץ העסקי, תוכלו לדעת האם הצעד הוא נכון עבורכם. כמו כן, לאחר ההחלטה על השותפות העסקית, יועץ עסקי ילווה אתכם במהלך הדרך, ויסייע לכם לבנות את השותפות העסקית בצורה נכונה.

איך לבחור שותף?

מלבד ההחלטה על השותפות העסקית או שיתופי פעולה בין עסקים, יש לבחון היטב את השותף עצמו. ככלל, מומלץ שתהיה היכרות מוקדמת עם השותף, זאת כיוון שתוכלו לדעת האם הוא מתאים, מה יכולותיו וכדומה. אך לעיתים, לא תהיה הכרה מוקדמת עם השותף, ובמקרים אלו יש לבחון את השותף מבחינה אישית ומקצועית, לבחון את טיב התקשורת עמו, האם אתם מסכימים ברמה המקצועית, והאם יכולה להירקם מערכת יחסיים תקינה וארוכת טווח. בנוסף לכך, מומלץ לבחון את השקפותיכם, את הדרך בה אתם חושבים כי יש להתנהל בזמנים קשים וכדומה.

כניסה לשותפות עסקית או שיתופי פעולה בין עסקים משליכים רבות על עתיד העסק. לכן, אל תוותרו על יצירת תוכנית עסקית תוך ייעוץ עסקי אסטרטגי אשר יסייע לכם לבנות שותפות עסקית נכונה.

משולחנו של המנכ"ל - שותפות עסקית:

איך בונים שותפות עסקית נכונה' uמהי שותפות לעומת שת"פ?

← לבדיקת התאמה ואבחון ראשוני ללא עלות - מלאו את הטופס: