אילו סוגי תכניות עסקיות קיימות?

תכנית עסקית היא המפתח להתנהלות כלכלית-עסקית נכונה של עסק בכל שלב והיא מקצה יעדים ומטרות אליהם שואף העסק להתקדם ולהתפתח. התכנית גם בודקת את מידת הכדאיות העסקית. עם זאת, פעמים רבות תכנית עסקית משמשת עבור גיוס משקעים, מימון, הלוואות או הקמה של עסק חדש. אנחנו פה בשביל להסביר ולפרט על סוגי התכניות העסקיות ועל השימושים בהן.

הרחבת העסק

לעיתים קרובות עסקים מתחילים בקטן. משקיעים את המינימום שנדרש כדי להקים עסק ומתגלגלים. לאחר תקופה, כשהעסק הופך לרווחי, מגיע השלב בו ניתן להשקיע שוב כדי להרחיב את היקף הפעילות. גם בעסק קטן נדרשת תכנית עסקית כדי לדייק את התהליך וכדי להבטיח שהכסף יושקע בצורה האופטימלית והעסק יתרחב וירוויח.

משקיע

במקרים אחרים, יש צורך להכניס משקיע כדי לייצב את העסק, או במטרה להגדיל אותו. במקרה כזה, תכנית עסקית אינה רק הכרחית עבור העסק אלא גם עבור הצגת הפעילות המקיפה שתסביר את הכדאיות ואת הפוטנציאל בהשקעה בעסק. על מנת להכין תכנית עסקית שמשקפת אופטימיות כלכלית, כדאי להיעזר בייעוץ עסקי שזו המומחיות שלו.

עסק חדש

לקראת הקמת עסק חדש, תכנית עסקית היא קריטית. עליה מתבסס כל התהליך ויותר מכך, היא מהווה תכנית כדאיות עסקית, עבור בעל העסק, היזם, המשקיעים והעובדים. כדי שעסק חדש יגיע להצלחה, חשוב לעבוד על פי תכנית מסודרת, הכוללת עמידה ביעדים ותרגומה לתוכנית עבודה. צעד אחר צעד אל עבר המטרה.

תכנית עסקית לבנק

תכנית עסקית טובה אמורה להציג תכנית כדאיות עסקית. עם תכנית טובה תוכלו לגייס את הבנק כשמשקיע בעסק שלכם. אנחנו מתכוונים כמובן להשקעה בדמות הלוואה. כדי לקבל הלוואה לעסק, כל מה שצריך, הוא תכנית עסקית אופטימית אך מעשית. ללא ספק, עזרה של ייעוץ עסקי מקצועי, שיודע כיצד נכון להציג את הדברים לבנק, יכולה לתרום רבות למען המטרה.

השוו את עצמכם לעצמכם

השלב הראשון הוא להכין תכנית עסקית ולהציב מטרות. לאחר מכן, אנחנו ממליצים על בדיקה רבעונית של מצב העסק אל מול התחזית שהצגתם בתכנית העסקית. וודאו שאתם משיגים את המטרות שהצבתם לעצמכם. אצבע על הדופק היא אינה מותרות כשמדובר בכסף רב, בעבודה ובזמן שהשקעתם.

אתם מרגישים מוכנים?

תרגישו בנוח לחזור ולקרוא שוב כדי להפנים את הפרטים. בכל מקרה, לא משנה לאיזו מטרה תשמש התכנית העסקית, היא צריכה להיות טובה. תכנית עסקית צריכה לשקף את הפעילות העסקית הקיימת, או הפוטנציאלית, בצורה ברורה, מעשית ואופטימית. היעזרו באנשי מקצוע או בייעוץ עסקי. זו הדרך הקלה והבטוחה ביותר.

בהצלחה !

יושבים סביב השולחן, סוגים של תוכניות עסקיות - היהלום העסקי

← לבדיקת התאמה ואבחון ראשוני ללא עלות - מלאו את הטופס: