כתיבת והגשת תוכנית עסקית לעסק קטן

כתיבת תוכנית עסקית היא חשובה במיוחד כשמדובר בעסק משלנו. לרוב בעלי העסק יש איזושהי תוכנית בראש על תהליך קידום העסק והם לא מורידים את רעיונותיהם אל הדף, בצורתו הרשמית, כך שזו בעצם תהיה התוכנית הרשומה שלהם. תוכנית עסקית בנוסף גם נותנת לנו את האופציה לגייס משקיעים לעסק והם ישקיעו אם יראו תוכנית מסודרת שנראית טוב.

כתיבת תוכנית עסקית – למה היא חשובה?

תוכנית עסקית חשובה בשל מספר מטרות והן למשל בקשת הלוואה מהבנק לקראת העסק החדש, שכן הבנק יבקש מכם להציג לו איזושהי תוכנית מסודרת כדי להבין שאתם באמת מכוונים את מטרותיכם ושאיפותיכם לאנשהו, בנוסף לכך, כשמדובר בעסק קטן וחדש משלכם, התוכנית העסקית תעזור לכם להבין את הפערים שיש לכם בעסק, את החישובים הכלכליים שאתם מתבססים עליהם ועוד הרבה.

מומלץ להיעזר באנשי מקצוע לשם התוכנית

רבים מבעלי העסק הקטן אינם יודעים ולא בהכרח מבינים לעומק את משמעות העניין של כתיבת והגשת תוכנית עסקית ומשום זאת ההמלצה היא לדבר עם חברה שמתמחה בייעוץ עסקי לעסקים קטנים ויכולה לעזור להם לכתוב ולהגיש את התוכנית העסקית המושלמת והמותאמת עבור העסק שלהם. אם אין בידכם את הניסיון המתאים לכתיבת התוכנית, כדאי ורצוי שלא לכתוב משהו ללא ביסוס וללא הכוונה מאנשי המקצוע.

כתיבה מותאמת לאדם הקורא – חשובה ביותר

כבעלי עסק קטן עליכם לחשוב על כתיבה עניינית, מרתקת ומושכת את העין. מצד אחד, חשוב מאוד לא להיתקע על מילים גבוהות ושפה גבוהה שלא כולם מבינים אותה, אתם הרי לא רוצים ש שיצטרכו לפענח את מילותיה ולא להבין את הפואנטה. מצד שני קלילות יתרה תפריע לרשמיות המסמך ואולי גם תפגום בהסתכלות האנשים לגביכם. לכן, נסו לשלב בין הדברים ולכתוב תוכן בגובה העיניים, ומפורט  ככל הניתן על מנת שיסביר את מטרותיכם.

סיכום התוכנית – יתן לכם תפנית

לאחר שתנסחו את התוכנית העסקית שלכם, חשוב מאוד שבסופו של המסמך תסכמו היטב את כלל הגורמים אליהם התייחסתם במהלך הכתיבה. לעתים, אנשים כבר שוכחים את הסעיפים הראשונים שרשמתם ואז דעתם הולכת לאיבוד כשהם ממשיכים לקרוא.

הגשת התוכנית – תעזור לכם משמעותית

אם אתם מתלבטים האם כדאי להגיש תוכנית עסקית, ההמלצה היא כמובן שכן. גם אם אין לכם רצון לקחת הלוואה מהבנק או לגייס משקיעים, רשמו אותה לפניכם, בצורתה הרשמית, בשביל שתהיה לכם אינדיקציה לפעולות שאתם עושים ועל הדרכים שלכם להתמודד ולנהל את העסק.

כתיבת והגשת תוכנית עסקית לעסק קטן

← לבדיקת התאמה ואבחון ראשוני ללא עלות - מלאו את הטופס: