בדיקת כדאיות לעסק משפחתי – מה כדאי לבחון?

לא מעט עסקים בישראל הם עסקים משפחתיים. לעסק משפחתי יתרונות רבים, אך עם זאת ישנם מקרים בהם העסק המשפחתי לא כדאי. בדיקת כדאיות לעסק משפחתי – מה כדאי לבחון? קדימה, בואו נתחיל.

הקדמה

לצד כלל היתרונות הטמונים בעסק משפחתי, ישנם חסרונות אופייניים, אשר עלולים לפגום בהתנהלות המקצועית של העסק. עסק משפחתי לא מתאים לכל משפחה, ולכן טרם ההתאגדות, כדאי לבחון האם זה מתאים וכדאי לכם. כך או כך, מומלץ ללכת לייעוץ עסקי לעסק משפחתי על מנת לבנות תכנית עסקית ולהקים את העסק בצורה נכונה.

יתרונות העסק המשפחתי

מידת ההצלחה של עסק משפחתי תלויה במספר גורמים, אשר אלו במידה ומתקיימים, מהווים גם היתרונות להקמת עסק משפחתי. אם ניחנתם ביכולת להתנהל עם תקשורת פתוחה וגלויה, ללא אמוציונאליות, וכן אם אתם בעלי יכולת להותיר בצד בעיות משפחתיות בזמן העבודה, עסק משפחתי יכול להתאים עבורכם.

חסרונות העסק המשפחתי

מעל הכל, כאשר מקימים עסק משפחתי, יש להבין כי כלכלת המשפחה כולה תלויה בעסק אחד. לכן, יש לקחת בחשבון את ההשלכות הכלכליות העלולות לקרות כאשר ישנן תקופות פחות מוצלחות בעסק.

לרוב, הבחירה בעסק משפחתי, נעשית כאשר מדובר במיזם אשר יכול לספק הכנסה ממנה יוכלו ליהנות הדורות הבאים. לכן גם כאן, פנייה לייעוץ עסקי לעסק משפחתי לבניית תוכנית עסקית היא חשובה.

בדיקת כדאיות לעסק המשפחתי 

כאמור ישנם מספר גורמים אשר התקיימותם משפיעה רבות על מידת ההצלחה של העסק. לצד אלו, בעסק משפחתי כלל המעורבים אכפתיים יותר, עובדה אשר תורמת רבות למידת ההצלחה. כמו כן, רמת האמון בעסק משפחתי גבוהה יותר, ומשכך אין מקום לחשדנות ואי הבנות.

למרות זאת, היתרונות והסיבות לכך שעסק משפחתי הוא כדאי, עלולות להפוך גם לחסרונות שלו, ולחוסר הכדאיות. כאשר רמת המעורבות והאכפתיות גבוהה, העסק יכול להתנהל בצורה שאינה תקינה, ועלולים להתפתח מחלוקות וסכסוכים.

איך לנהל עסק משפחתי? 

בהנחה שהמיזם אכן כלכלי, וכאשר היתרונות מתקיימים והחסרונות אינם צפים, ניתן להקים עסק משפחתי מצליח. אך על מנת לוודא את ההצלחה, ישנה חשיבות רבה לדאוג לניהול מקצועי של העסק. לשם כך, מומלץ לפנות לייעוץ עסקי לעסק משפחתי, לבנות תוכנית עסקית, כך שכלל התפקידים, המטרות והיעדים יהיו מוגדרים מראש.

כמו כן, בשל הסיכון הכלכלי, ישנה חשיבות רבה להיות עם אצבע על הדופק, ולבחון את התקדמותו ומצבו של העסק.

לבסוף, על מנת לשמור על אחדות המשפחה, יש להקפיד על הפרדה בין האישי לבין המקצועי.

בדיקת כדאיות לעסק משפחתי ומה כדאי לבחון?

← לבדיקת התאמה ואבחון ראשוני ללא עלות - מלאו את הטופס: