איך קובעים מחיר למוצר או שירות? – 6 קווים מנחים להמחרה

המחרה היא תהליך באמצעותו קובעים מחיר למוצר או שירות. להמחרה השלכות רבות על הרווחיות של העסק, ולכן ישנה חשיבות רבה לקבוע מחיר בצורה נכונה. איך קובעים מחיר למוצר או שירות?
– 6 קווים מנחים להמחרה. קדימה, בואו נתחיל.

תמחור מוצרים/שירותים – תהליך ההמחרה

כאשר מעוניינים לקבוע מחיר למוצר או שירות, תחילה, יש להגדיר את מטרות ההמחרה. בין המטרות השונות, עומדת המטרה של השגת מקסימום רווח בטווח הארוך. קביעת מחיר נמוך לא תאפשר לעסק להשיג את הרווחים האפשריים וכן יכולה להוביל להפסדים.

מנגד, מחיר גבוה עלול לפגוע במכירות ולמנוע מהצרכנים לרכוש ומכאן, לגרום להקטנת מחזור המכירה אשר יוביל לעלות ייצור גבוהה יותר.

תמחור מוצרים בצורה נכונה ומושכלת, מצריכה היעזרות בשירותיי ייעוץ עסקי, אשר יסייעו בתהליך ההמחרה ובקביעת תוכנית עסקית לעסק.

6 קווים מנחים להמחרה

כאשר אנו מעוניינים לקבוע מחיר למוצר או שירות, ישנם מספר קווים אשר מנחים אותנו בתהליך ההמחרה.

  • עלות המוצר – עלות המוצר מסמנת את רף המינימום למכירה.
  • הרווח הנדרש – בקביעת המחיר, עלינו לקחת בחשבון את הרווח הנדרש לעסק. הרווח יכול להיות מחושב לפי יחידה או לפי הרווח לאחר ניקוי ההוצאות.
  • תחרות בענף ומחירי המתחרים – בעת תהליך תמחור המוצרים, ישנה חשיבות רבה לקחת בחשבון גם את מחירי המתחרים בשוק. לעיתים, נקבע את המחיר בהתאם למחירם של המתחרים ולעיתים במחיר גבוה או נמוך מהם.
  • היצע וביקוש – ההיצע והביקוש משפיעים רבות על התמחור. מוצר אשר אין שני לו, יתומחר במחיר גבוה ואילו מוצרים להם קיימים מוצרים חלופיים יתומחרו נמוך יותר.
  • תנאים – בתהליך ההמחרה יש לקחת בחשבון גם את תנאי האשראי והמכירה.

שיקולים נוספים בתהליך ההמחרה

מלבד הקווים המנחים עליהם דיברנו קודם לכן, ישנם מספר שיקולים נוספים אותם כדאי לקחת בחשבון ולבחון בתהליך ההמחרה.

  • האם יש לשנות את המחיר בהתאם לסוג הלקוחות?
  • האם יש לשנות את המחיר בהתאם לאזור מכירה גיאוגרפי?
  • האם להוריד את המחיר כחלק מקידום מכירות?

עיקרי הדברים – איך קובעים מחיר למוצר או שירות?

לתהליך ההמחרה חשיבות רבה, לכן יש להתייחס אליו ברצינות ולאחר ניתוחים מעמיקים. קביעת המחיר של מוצר או שירות תשליך רבות על רווחיות העסק. ישנם 6 קווים מנחים להמחרה, לרבות עלות המוצר, הרווח הנדרש, תחרות בענף ומחיר המתחרים, היצע וביקוש וכן תנאי המכירה והאשראי, אשר באמצעותם קובעים את תמחור המוצרים. בשל ההשלכות הרבות של תהליך ההמחרה, מומלץ לפנות לייעוץ עסקי על מנת לבצע את התהליך כראוי ולבנות תוכנית פיננסית ועסקית.

← לבדיקת התאמה ואבחון ראשוני ללא עלות - מלאו את הטופס: