ייעוץ עסקי לעסקים קטנים – מי צריך ולמה?

"העסק שלי נמצא בחיתוליו, אני עדיין לא צריך ייעוץ עסקי לעסקים קטנים" המשפט הזה הוא המוטו של בעלי עסקים רבים המנהלים עסק קטן. אנשים מקימים עסק, מתחילים לגלגל הלאה הזמנות, לנהל מלאי, להעסיק עובדים ואז יום אחד הם קמים בבוקר ומגלים שהכל גדול עליהם והם לא יודעים איך לנהל עסק בצורה נכונה ופרודוקטיבית ורק אז הם פונים לייעוץ לעסק קטן.

אז למה בכלל צריך יעוץ עסקי לעסקים קטנים?

כל בעל עסק צריך ייעוץ עסקי ולא משנה אם מדובר בעסק שאך נפתח או עסק הפועל כבר כמה שנים. הייעוץ העסקי מהווה כלי לניהול ולהתמקדות של בעל העסק כך שיוכל לבסס את הפעילות העסקית בטווח הקצר ולהביא להצלחת העסק בטווח הרחוק.

למעשה, עבור בעלי עסקים קטנים הייעוץ העסקי הוא כלי הכרחי לבניית יסודות איתנים שיעזרו לעסק להתבסס, לצמוח ולגדול כבר מהשנה הראשונה לפעילות שלו.

חלק מהשאלות איתן מתמודדים בעלי עסקים קטנים, הן: איך לנהל עובדים, איך לשווק את העסק או איך לתכנן תזרים מזומנים, ולא תמיד בעל העסק יודע את התשובה עליהן. רובם מתבססים על ניסוי וטעייה כי הם יודעים איך למכור את המוצר או את השירות, אבל לא איך לנהל את העסק. הייעוץ העסקי מהווה תמיכה לבעל העסק באותם תחומים בהם אין לו מספיק ידע או ניסיון והייעוץ מהווה לו גב תומך בכל הקשור לניהול השוטף בעסק. הדבר דומה לתינוק אשר עושה את צעדיו הראשונים, בעל עסק ללא תמיכה כמו ילד קטן ילך ויפול, יתקדם שני צעדים, יאבד שיווי משקל ויפול, בעל עסק בעל תמיכה יצליח להתקדם בצורה בטוחה ללא נפילות.

התוכנית העסקית כמפת דרכים עבור כל עסק

כשבעלי עסקים קטנים חושבים על תוכנית עסקית "הם אומרים אני לא צריך את זה" או "תוכנית עסקית מתאימה לחברות גדולות ולא לי", אבל למעשה התוכנית העסקית היא הוראות התפעול של העסק.

האם צריך תוכנית עסקית לעסק קטן? בוודאי!

כל עסק צריך תוכנית עסקית ללא קשר לגודלו ולא משנה אם הוא מוכר שירות או מוצר. בניית התוכנית העסקית היא אחד מאבני היסוד של העסק כי היא עוזרת לבעלי העסק להבין מול מי הוא עומד ואיך הוא מצליח להתמודד עם האתגרים שהמציאות מציבה בפניו.

מרכיבי התוכנית העסקית 

כאשר בעל עסק קטן עומד לכתוב תוכנית עסקית לעסק, הוא חייב להתייחס למספר פרמטרים הקשורים זה בזה ופועלים כיחידה אחת על מנת להביא להצלחתו של העסק. אפשר לומר כי כתיבת התוכנית העסקית למעשה הופכת את השלם לגדול מסך חלקיו.

כתיבת התוכנית העסקית כוללת התייחסות אל השירותים והמוצרים השונים שהעסק מוכר, בחינת המתחרים, קהל היעד והפוטנציאל הגלום בהם, הצבת יעדים לטווח הקצר והארוך, הקמת מערך מכירות ושיווק, תכנון מצבת כח אדם, ניהול מלאי של חומרי גלם, תכנון פיננסי ועוד.

 

← לבדיקת התאמה ואבחון ראשוני ללא עלות - מלאו את הטופס: