לא כל יום פורים ולא כל יום מעלים מחירים- החלק הפרקטי
אז אחרי שצלחתם את הפאן הרגשי ונעים לכם מאוד לעלות את המחיר עוד אנקדוטה קטנה על עליית מחירים –
זכרו ללקוחות תמיד יש כסף לשלם!
התפקיד שלכם הוא לזהות על מה הלקוח מוכן לשלם? איזה ערך הוא באמת מחפש? (ביטחון, שקט, הצלחה, כסף, התפתחות, בריאות, יופי וכו').
התפקיד שלכם הוא למכור לו את הערך הזה בשירות שלכם ואם זה אכן קיים הוא יהיה מוכן לשלם מחיר גבוה!
באחד העסקים שאנו מלוות החליטו להעלות את מחיר השירותים ללקוחות.
שותף אחד חשש מאוד לעשות את הצעד הזה פן הלקוחות יעברו למתחרים ואילו השותף השני הבין שאין ברירה ואם לא יעשו כן לא יהיה זכות קיום לעסק.
נחשו איך הגיבו הלקוחות?
לא רק שהלקוחות לא עזבו הם גם הפכו להיות לקוחות טובים יותר!
למה?
כי הם הבינו שהעסק עושה פעולות עבור ההצלחה- ערך מאוד חשוב עבורם- והיו מוכנים לשלם!
העלאת מחיר זוהי הזדמנות מצוינת לשדרג את המוצר/השירות שלכם –
* לעלות את המחיר תוך כדי ששינתם בקצת את המוצר או השירות, כך שהלקוח לא ירגיש שהוא מקבל בדיוק אותו דבר תמורת מחיר גבוה יותר.
* זה יכול להיות שינוי קטן למשל בתחום של קורסים. אפשר להציע במקביל לקורס שיעורים דיגיטליים מוקלטים לתרגול ביתי שירות שלא נתנו אותו לפני.
* אפשר לשדרג במעט את השירות ללקוח.
חשוב לא פחות, ללמוד את המתחרים שלכם ומה האלטרנטיבות של הלקוח.
איפה המחיר ממקם אתכם ביחס לשוק בתחום שלכם.
אל תשכחו את הקשר האישי ומערכת היחסים שלכם עם הלקוח- הדרך הכי הוגנת כלפי הלקוחות הקיימים היא להכריז שהחל מחודש X המחיר מתעדכן ויעמוד על… .
אם עושים זאת בכתב יש מקום לציין שוב את הערכים שאנו עונים עליהם.
אבל לא בכל העסקים זו הדרך, לפעמים עליכם לעשות מאמץ ולהגיע לפגישה או להרים טלפון, לשמור על הקשר האישי, לשמוע את תגובת הלקוח ולהתמודד עם התנגדויות ככל שיהיו.
רוצים לעלות מחיר וחוששים?
אנחנו נעזור לכם גם לקבל החלטה, להרגיש בטוחים ולמנף את העסק שלכם.