רגע לפני שנדבר על "מפת אמפתיה", נדבר על האמפתיה עצמה.
אחד הכלים החשובים כדי להבין את עולמו של הצד השני, היא "לגלות אמפתיה", לראות את נקודת מבטו, נקודת המוצא שלו, התפיסות והאמונות של האדם העומד מולנו.
במילון, אמפתיה היא הזדהות עם אדם אחר.
האמפתיה מאפשרת לנו רגע לנשום ולהוריד כעסים ולזכור שהאדם הניצב מולנו אינו אויב, בבסיסו הוא אדם טוב, אלא, שנקודת מבטו שונה משלנו.
כמה פעמים הלקוח ממש עיצבן אותנו והתגובה האוטומטית שלנו היא שהוא "חוצפן"? כמה פעמים חשנו שהעובדים שלנו לא היו בסדר וגם הם "חוצפנים"?
התגובה הזו מכניסה אותנו מיד לעמדת התגוננות.
הדרך לצאת מהמצב הזה היא להבין את נקודת מבטו של הצד השני ומדוע הוא מגיב או פועל בדרך מסוימת. המצב הזה מפרק התגוננות ומאפשר שיח והם יחד מאפשרים מציאת פתרונות.
פתרונות יצירתיים.
זה הקסם של האמפתיה.
אז איך היא באה ליידי ביטוי בעסקים?
אם נכנס לראש של הלקוחות שלנו נבין מה הם רוצים, מה כואב להם ואיך הם חושבים נוכל לספק להם פתרונות לכאבים שלהם. כך למעשה מתפתחים פטנטים והמצאות.
אז כשאנו רוצים למצוא פתרונות חדשים, אחד הכלים הוא לעשות "מפת אמפתיה".
במפה נשאל:
- מה הלקוח מרגיש?
- מה הלקוח חושב ?
- מה הלקוח אומר לעצמו?
- מה הלקוח עושה?
- איזה פעולות הוא עושה בנוגע לנושא?
"מפת אמפתיה" מכניסה אותנו לנעליו של הלקוח באופן מקיף והיא מסייעת בפיתוח שירותים, בחווית לקוח, בתמחור, במכירות, בשיווק כמובן ואף בפיתוח קורסים וסדנאות.
אנשים בעלי יכולת רגשית מפותחת עושים את זה באופן אינטואיטיבי אבל אם תעבדו עם "מפת אמפתיה" באופן מסודר, לכל סוגיה שתרצו למצוא לה פיתרון, היא תיתן לכם נקודת מוצא מעולה ויכולת לקבל פתרונות מעולים.
על מי מהלקוחות או עובדים שלך חשבת לאחרונה שהוא "חוצפן"?
האם אתה מסוגל להיות לרגע בצד שלו ולשנות זווית הסתכלות?
לבנות לו "מפת אמפתיה"?